Teachers

Angelica Rossi

Yogalärare, Vinyasa

Jag heter Angelica och är 44 år gammal, halv svenska/halv italienska och nyutbildad yogainstruktör (2019). Jag har följt min yogalärarutbildning på Bromma Folkhögskola under 1 års tid.

Yoga i dess olika former har jag praktiserat regelbundet sedan 15 år tillbaka. Jag har dansat mycket i min ungdom och utövat andra blandade träningsformer. Just yogan har gett mig en inre och yttre styrka och som har lett till att jag nu har utvecklat ett behov av att få njuta av den kombinationen och fördjupa den så mycket som möjligt. Yogan är för mig en rörelseform som i slutändan har gett mig en större möjlighet till att göra varje dag en aning bättre. Vilken dröm att få kunna förmedla detta till andra! Både till unga och gamla men även få vara den som visar vägen till nykomlingar. Gemenskap och dela är två ingredienser i yogan som tilltalar mig starkt. Vi lever mer och mer individuellt och att kunna dela med sig (till även okända människor) ser jag som en naturlig del av livet men som vi tyvärr tenderar att glömma bort.

I mina yogaklasser finns mycket av min positiva energi, generositet och välvilja till varje individ.


Anna Andersson

Yogalärare, Yin yoga, Restorative yoga

Jag har utövat yoga sedan 20 år tillbaka och har i olika stadier i livet upptäckt Ashtanga, Hatha, Anusara, Acroyoga och Kundalini och alla former har en särskild plats i mitt hjärta. I samband med att jag drabbades av utmattningssyndrom för två år sedan fick yinyoga en stor och betydelsefull plats i mitt liv. Jag påbörjade min yinyogateachertraining 2017 för Surya på Huddinges hjärta. Jag älskar också thaiyogamassage, mantrasång och håller på att lära mig spela harmonium. 

I mina yinyoga-klasser vill jag skapa en trygg och skön stund där varje person skapar sin egen yinyogaupplevelse utifrån sin kropp och sina känslor för stunden. Yinyogaklassen är väldigt lugn och meditativ. Vi utför de flesta positioner liggande och rör oss sakta och mjukt. Vi använder det stöd vi behöver av bolster, filtar och block.  Yinyogans stillhet, lugn och mjukhet skapar utrymme för att lyssna på kroppen och ger därmed möjlighet till såväl fysisk, mental och känslomässig vila. Vi drar ner tempot, tar hand om oss själva och övar på självmedkänsla.


Daniel Sandberg

Yoga teacher, Vinyasa

I like to create an honest and open atmosphere in my classes, where you feel like you can really come as you are, be yourself, and just let everything go on the mat. I want you to learn to listen to and trust your body to give it what it needs, and create a space where you can let your body and mind show you what you need to see. 
I come from a background of Hatha and Vinyasa yoga, trained in India and started my career as a yoga teacher in Thailand, after coming back to Sweden about 3 years ago, I’ve been teaching here in Stockholm as my main occupation. Yoga has been my path and my inspiration for many years now, and although the path is never straight and not always easy, I truly believe in the healing power of yoga because it has helped me through difficult times and been my constant companion to keep me balanced and grounded. 
A physical yoga practice will let you check in with your body and mind, develop your strenght, flexibility and balance. You might get a bit sweaty, and you might sometimes step out of your comfort zone, but don’t think that you need to be super flexible or strong to start your yoga practice. I’d like to inspire you to trust in your own ability and realize that you can do so much more than you might have thought, and that you can feel comfortable in your own body and learn to listen to it and release the power that’s within you. 


Diana Rose Bjälvenäs

Yoga teacher, Vinyasa, Myofascial Yoga, Functional Yoga

Yoga for me is being incredibly mindful of your body. Finding a relationship with the physical body, which in turns connects you to your consciousness. It’s a time during the day, where you focus on yourself. To be able to breathe and move with intention. To create an awareness of your limitations, and the challenges that you are able to bring upon yourself. It is your practice, and you make it as you want it to be. 

Diana is a certified 500 E-RYT yoga teacher. She completed her teacher 200 hour training through Bryce Yoga and Absolute Yoga in the Absolute Sanctuary in Thailand, July 2016. She continued her 300 hour education through One Movement Yoga, led by Dylan Werner in Austria, July 2019. Her teaching style is influenced by Briohny Smyth, Dice Ilda-Klein, Daniel Scott, Lux Seattleacro and Dylan Werner, teaching vinyasa flow, hot vinyasa, flow fit yoga, Acroyoga, partner yoga, inversions and arm balances. Body movement, alignment, muscular isolation, and myofascial lines are what I like to bring into the class. Outside of teaching, I am an active mother of 4 and love to go to Hot Vinyasa flow and Acroyoga classes in Stockholm. As a former designer and teacher, I love new challenges and making new connections with my students and the people around me.

Courses, workshops, events, and private classes are available for booking.

Namaste!


Helena Hilmgård

Yogalärare, Kundalini

Min yogaresa startade för ungefär tio år sedan, då jag kom i kontakt med medicinskyoga och upptäckte hur läkande yogan var för mig.

Några år senare upptäckte jag kundaliniyoga och utbildade mig 2018 till
kundaliniyogalärare (International Teacher Training Level One Program (220h) in Kundalini Yoga). 

Kundaliniyogan har en bred palett av verktyg. Jag fastnade för kombinationen av den dynamiska och samtidigt stillsamma yogan, de centrala andningsteknikerna, meditationer och mantran. För mig, som också är musikintresserad – gav musiken en särskild dimension. Vibrationerna från musik och mantran, ihop med yoga, slog an i mig
och öppnade dörrar inom mig som jag inte visste fanns. Kundaliniyogan hjälper mig dagligen att skapa balans mellan kropp, sinne och själ, ökar min medvetenhet, medkänsla och självinsikt. Den hjälper mig att möta livet med mer kärlek – både till mig själv och andra.

På mina yogaklasser vill jag skapa en trygg och kärleksfull miljö, där du får möjlighet att landa i dig själv en stund – vara i din kropp i full närvaro. Släppa prestation, lyssna inåt och lyhört göra yoga utifrån din kropps förutsättningar. Genom kriyor (yogasekvenser), meditationer, andning och musik (ofta levande musik) – hoppas jag kunna ge dig möjlighet till en stunds närvaro med dig själv, stärka din förmåga att vara ännu mera du.


Iryna Karpenko

Yogalärare, Vinyasa, Hatha, Yin

Iryna Karpenko är certifierad yogalärare, som guidar bland ashtanga, vinyasa, hatha, yinyoga, restorative yoga och är en FAR-ledare (fysisk aktivitet på recept). Hon har över 10 års erfarenhet av yoga och undervisar på heltid både i Sverige och i Indien. Sedan 2011 varje år reser Iryna till Indien, studerar och undervisar yoga under vintermånaderna.

Iryna är en praktiserande buddhist, som reser regelbundet till Nepal och bodde med buddhistmunkarna en längre tid for att studera buddhistisk filosofi, meditation och olika praktiker. 
En viktig del för Iryna är att ägna noggrann uppmärksamhet åt nybörjare och äldre personer och hitta olika variationer och modifikationer. Men samtidigt ställer hon nya utmaningar för vana deltagare för att alla kan njuta av passet. Hon gillar att inspirera, motivera, leda mot medvetenhet, stillhet och fred. 


Miia Järvelä

Yoga Teacher, Ashtanga, Trauma sensitive yoga

I found my way to yoga through Ashtanga. It allowed me to flow through the motions quickly, because it was too difficult to stay still for long. Yoga for me felt cleansing. It had an effect on the body which I hadn’t experienced with other forms of physical exercise. I learned to breathe, and to re-connect with my body. I learned to be still.

In August of 2018, I began to practice Acroyoga. It was somewhat terrifying, and yet filled me with so much joy. I absolutely love it now. Ashtanga continues to unfold and change for me, and Acroyoga and Rocket classes added a sense of playfulness to the practice.

I chose to do a 200h TT to learn more about alignment and anatomy. In turn, it reminded me of how much I enjoy teaching. I feel like I can be me when I teach yoga, whatever that is or turns out to be. Yoga is a place where emotions can flare up and transform, a place to connect, from the inside out.

It’s an open space, and I hope to convey that to you too. I lead a practice, but it’s important that you listen to your own body. What do you need in this moment? My instructions can be seen as suggestions. It is your body and your practice.

“Be you. Be where you are. Be whatever you need to be. All is well.”

Miia is a certified 200 RYT & trauma informed yoga teacher. She completed her 200-hour teacher training through It’s Yoga by Anders Asker, Rebecka Potipa Walter & Magdalena Potipa in Stockholm, July 2019. She continued her trauma informed education through Exhale to Inhale in NY, September 2019.


Paula Solano

Yogalärare, Vinyasa, Hatha, Yin, Restorative, Yoga Nidra, Pilates, Mental Coach

Yogalärare med avancerad yogalärarutbildning RYT-500 som jag har studerad i USA och Indien, samt Pilates instruktör. Idrottsinstruktör till grunden, expert på hälso- och idrottspsykologi och mental träning. 

Jag har bakgrund inom dans och konståkning, och när yoga kom till mitt liv 2005 visste jag på en gång att det var något för mig. Jag har undervisat i yoga sedan 2010 och vidareutbildar mig kontinuerligt. 

Jag älskar yoga i den alla former och meditation är en viktig, daglig del av mitt liv. 

Att tänka på holistisk hälsa är viktigt för mig och  på mina klasser vill jag ge en möjlighet till fysisk rörelse, mental närvaro och bättre självkännedom. Jag uppmuntrar till att lyssna på sig själv när vi praktiserar yoga och respektera vad egen kropp, sinne och själ just då behöver. 

Jag kommer att hålla Vinyasa Flow klasser där vi kommer att njuta av rörelsen. Jag tycker om att skapa kreativa flows som ger möjlighet till moving meditation. 


Tammy Gaymon

Yoga teacher. Bikram Yoga, Yin, Pilates HIIT, Vinyasa

Tammy is a certified Bikram yoga instructor (2003), Yin (2005), Yoga Medicine 200 hr (2016) and Pilates HIIT (2020).

I have been teaching Bikram yoga since 2003 and love the consistency of the practice. In 2005 I completed a yin yoga training in Malaysia in 2005 with Victor Leung. I have appreciated the contrast between the two styles of practice and feel they complement each other well. In an effort to focus more on anatomy and functional movement I completed a 200hr yoga training with Tiffany Cruikshank’s Yoga Medicine. More recently I have completed the Inferno Hot Pilates training. This class is a fun dynamic high intensity / low impact interval training that incorporates basic Pilates principles. It is a full body workout and a great way to build core strength.

In the time I have been practicing, I have noticed a lot of changes in my relationship with myself. I have become so much kinder to myself. I have learned to push when I am holding back and to relax when I need to. I try to offer this to students in class.

In my years of teaching, I have found a necessary balance between yin and yang practices. I believe in the centering of a yoga practice and also crave training that allows me to focus on strengthening my changing body.

When I am not in the yoga room, I am hanging out with my 10 year old son, enjoying chocolate, reading, knitting or playing video games. I am a libra and I laugh at my own jokes.